دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 10:31
ترزا می:

باید اقدامات مناسب بیشتری علیه ایران انجام دهیم

نخست‌وزیر بریتانیا مدعی شد که کشورش نگرانی‌های مشترکی با آمریکا در زمینه فعالیت‌های ایران در خاورمیانه دارد و بریتانیا آماده است تا اقدامات بیشتری علیه ایران انجام دهد.
کد خبر : 261274

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العربیه، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا دیروز (16 فوریه 2018) گفت که کشورش نگرانی‌های مشترکی با آمریکا در زمینه فعالیت‌های ایران در خاورمیانه دارد و بریتانیا آماده است تا اقدامات بیشتری علیه ایران انجام دهد.


ترزا می در سفر به برلین و دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بر پای‌بندی به توافق هسته‌ای و ضرورت اجرای کامل آن تاکید کرد.


وی به خبرنگاران گفت: «ما اتفاق نظر داریم که همزمان با تلاش برای حفاظت از توافق هسته‌ای، نگرانی‌های مشترکی درباره اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه داریم و آماده‌ایم برای حل این مشکلات اقدامات مناسب بیشتری علیه ایران انجام دهیم.»


بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز روز دوشنبه (12 فوریه 2018) درباره نقش ایران در درگیری‌های مرز اسرائیل و سوریه ابراز نگرانی کرده بود.


جانسون گفته بود: «ما درباره رفتارهای ایران که تلاش‌ها برای آغاز روند صلح حقیقی در سوریه را نادیده می‌گیرند، نگرانیم.»


او افزود: «ما از روسیه می‌خواهیم نفوذ خود را برای فشار بر دولت سوریه و حامیانش با هدف جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز و همچنین عدم افزایش تنش به کار گیرد تا زمینه راه‌حل سیاسی گسترده‌تر فراهم شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته